پل برتر بتنی سال-1392
بزرگترین دهانه: 98 متر (بزرگترین دهانه ساخته شده درکشور به روش دال مجوف)
تامین مصالح و اجراي عملیات
تنیدگی: استرونگ هلد ایران
مشاور: شرکت هراز راه
پیمانکاراصلی : شرکت جنرال مکانیک
طول کلی پل شامل 3.4 کیلومتر با 3 خط عبوری و 7 رمپ و لوپ ورودی و خروجی می باشد. این پل شامل 3 دهانه با طول بین 12 تا 51 متر بوده و سیستم سازه ای پل بصورت تیر پیش ساخته بتنی می باشد.
اتصال بزرگراه شهید باکری به آزادراه تهران- کرج از طریق 4 پل ارتباطی انجاممیشود. در سال 1390 پلهای ارتباطی باند شمال آزادراه تهران- کرج به بزرگراه شهید باکری که تأمینکننده جهتهای حرکتی شمال به غرب و شرق به شمال بودند، بهره برداری شد. در فاز دوم ازپروژه احداث تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران- کرج، دو پل دیگر به بهرهبرداری خواهد رسید تا در مجموع 4 پل بتنی بهطور کامل زیر بار ترافیکی برود. 2 پل آماده بهره برداری شامل پل دسترسی باند جنوب آزادراه تهران- کرج به شمال بزرگراه شهید باکری(غرب به شمال) و پل دسترسی شمال بزرگراه شهید باکری به باند جنوب آزادراه تهران- کرج(شمال به شرق) است.
پلهای غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران- کرج، با دو روش اجرایی متفاوت احداثشده اند. عبور از روی رودخانه شرقی- غربی میانرود، رمپ دسترسی پارک ارم، خطوط متروی تهران- کرج و آزادراه تهران- کرج از دشواریهای اجرای این 2 پل ارتباطی بوده است. بخشهای شمالی و جنوبی این پلها که در شمال و جنوب آزادراه تهران- کرج قرارگرفتهاند، به روش پلهای بتنی درجا احداث شدند و بخشهای میانی باتوجه به عدم امکان احداث پایه در رفیوژمیانی آزادراه، به روش پلهای بتنی صندوقهای پیش تنیده و البته با استفاده از شیوه بتن ریزی درجا مورد اجرا قرار گرفت.
شرکت استرونگ هلد ایران (تأسیس 1356) با بیش از 5 دهه فعالیت در حوزه پیش تنیدگی اولین شرکت پیشگام در این حیطه مهندسی میباشد.
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت استرونگ هلد میباشد. ©